Przejdź do treści

C04 DOBRY DUSZEK >> C05 PASTUSZEK BETLEJEMSKI >> C06 LIDER

C04 DOBRY DUSZEK >> C05 GWIAZDA BETLEJEMSKA >> C06 LIDERKA

C05 ●●

PASTUSZEK BETLEJEMSKI

GWIAZDA BETLEJEMSKA

Pastuszek betlejemski to zuch, który rozumie sens świąt Bożego Narodzenia oraz pielęgnuje związane z nimi tradycje.

Gwiazda betlejemska to zuchenka, która rozumie sens świąt Bożego Narodzenia oraz pielęgnuje związane z nimi tradycje.

WYMAGANIA

1. Dowiedział się i przedstawił w dowolny sposób, czym jest okres Adwentu. Poznał przynajmniej jeden jego charakterystyczny element.
2. W dowolny sposób przedstawił historię narodzenia Jezusa.

3. Zrealizował postanowienie adwentowe, które pozwoliło mu przygotować się do świąt.
4. Poznał kilka kolęd i pastorałek, potrafi zaśpiewać minimum dwie z nich.
5. Poznał kilka tradycji świątecznych. Stara się zachowywać je w swoim domu i pomagać podczas przygotowań świątecznych.
6. Wykonał prezent lub wysłał życzenia świąteczne dla bliskiej osoby.

7. Uczestniczył w roratach.
8. Wziął udział w dowolnej formie akcji charytatywno-pomocowej, zwracając uwagę na potrzebujących.

1. Dowiedziała się i przedstawiła w dowolny sposób, czym jest okres Adwentu. Poznała przynajmniej jeden jego charakterystyczny element.
2. W dowolny sposób przedstawiła historię narodzenia Jezusa.

3. Zrealizowała postanowienie adwentowe, które pozwoliło przygotować jej się do świąt.
4. Poznała kilka kolęd i pastorałek, potrafi zaśpiewać minimum dwie z nich.
5. Poznała kilka tradycji świątecznych. Stara się zachowywać je w swoim domu i pomagać podczas przygotowań świątecznych.
6. Wykonała prezent lub wysłała życzenia świąteczne dla bliskiej osoby.

7. Uczestniczyła w roratach.
8. Wzięła udział w dowolnej formie akcji charytatywno-pomocowej, zwracając uwagę na potrzebujących.

KOMENTARZE

Podczas realizacji sprawności należy wykazać szczególną wrażliwość na warunki, w jakich zuch jest wychowywany, na świadomość religijną jego bliskich oraz na odpowiednie dopasowanie zadań związanych z tradycjami świątecznymi do możliwości wykonania ich przez dziecko w domu.
Ad 1. Adwent to okres przygotowania do powtórnego przyjścia Jezusa.
Ad 5. Realizowanie zadania będzie zależało od sytuacji domowej zucha. Zachowanie tradycji to np. troska, by pod obrusem znalazło się sianko lub pozostawienie wolnego miejsca przy stole – słowem to, na co zuch może mieć wpływ, jeśli przypomni o tym w domu (będzie wtedy chętny do wykonania zadania).
Ad 8. Czas Adwentu (podobnie jak Wielkiego Postu) skłania do refleksji na temat potrzebujących. Akcja nie musi być zorganizowana w pełni przez gromadę. Może być włączeniem się np. w Szlachetną Paczkę lub Marzycielską Pocztę.

Podczas realizacji sprawności należy wykazać szczególną wrażliwość na warunki, w jakich zuchenka jest wychowywana, na świadomość religijną jej bliskich oraz na odpowiednie dopasowanie zadań związanych z tradycjami świątecznymi do możliwości wykonania ich przez dziecko w domu.
Ad 1. Adwent to okres przygotowania do powtórnego przyjścia Jezusa.
Ad 5. Realizowanie zadania będzie zależało od sytuacji domowej zuchenki. Zachowanie tradycji to np. troska, by pod obrusem znalazło się sianko lub pozostawienie wolnego miejsca przy stole – słowem to, na co zuchenka może mieć wpływ, jeśli przypomni o tym w domu (będzie wtedy chętna do wykonania zadania).
Ad 8. Czas Adwentu (podobnie jak Wielkiego Postu) skłania do refleksji na temat potrzebujących. Akcja nie musi być zorganizowana w pełni przez gromadę. Może być włączeniem się np. w Szlachetną Paczkę lub Marzycielską Pocztę.