C05 PASTUSZEK BETLEJEMSKI >> C06 LIDER >> C07 LITURGISTA
C05 GWIAZDA BETLEJEMSKA >> C06 LIDERKA >> C07 LITURGISTKA
C06 ●
LIDER
LIDERKA
Lider to zuch dbający o grupę, której przewodzi. Wie, że ważny jest zarówno efekt wykonania zadania, jak i samopoczucie wszystkich członków zespołu.
Liderka to zuchenka dbająca o grupę, której przewodzi. Wie, że ważny jest zarówno efekt wykonania zadania, jak i samopoczucie wszystkich członków zespołu.
WYMAGANIA
1. Swoim zachowaniem dał dobry przykład innym.
2. Zadbał o dobry podział zadań w swojej grupie, tak aby każdy miał zadanie adekwatne do swoich możliwości.
3. Zadbał o dobre samopoczucie członków grupy, którą przewodzi.
4. Dążył do zgody w grupie, którą prowadzi. Wspomógł rozwiązanie ewentualnych konfliktów.
5. Poznał zasady negocjacji.
6. Wprowadził nowego zucha w życie gromady.
1. Swoim zachowaniem dała dobry przykład innym.
2. Zadbała o dobry podział zadań w swojej grupie, tak aby każdy miał zadanie adekwatne do swoich możliwości.
3. Zadbała o dobre samopoczucie członków grupy, którą przewodzi.
4. Dążyła do zgody w grupie, którą prowadzi. Wspomogła rozwiązanie ewentualnych konfliktów.
5. Poznała zasady negocjacji.
6. Wprowadziła nową zuchenkę w życie gromady.
KOMENTARZE
Zuch chcący zdobyć sprawność lidera nie musi być szóstkowymą. Ważne, aby w ramach realizacji sprawności podjął się zadania liderskiego w grupie. Sprawność rekomendowana jest jednak dla starszych zuchów.
Ad 3. Zrobił coś, co poprawi samopoczucie/będzie dotyczyło zadbania o potrzeby innych (np. upiekł ciastka, policzył krzesełka).
Ad 5. Przykładowe zasady negocjacji: wysłucha obu stron, stara się dążyć do sytuacji, w której wszyscy wygrywają, nie rozwiązuje sporu, zostawia przestrzeń, aby to zwaśnione strony się pogodziły.
Zuchenka chcąca zdobyć sprawność liderki nie musi być szóstkową. Ważne, aby w ramach realizacji sprawności podjęła się zadania liderskiego w grupie. Sprawność rekomendowana jest jednak dla starszych zuchenek.
Ad 3. Zrobiła coś, co poprawi samopoczucie/będzie dotyczyło zadbania o potrzeby innych (np. upiekła ciastka, policzyła krzesełka).
Ad 5. Przykładowe zasady negocjacji: wysłucha obu stron, stara się dążyć do sytuacji, w której wszyscy wygrywają, nie rozwiązuje sporu, zostawia przestrzeń, aby to zwaśnione strony się pogodziły.