N05 FRYZJER >> N06 GENEAOLOG >> N07 GROSIK
N05 FRYZJERKA >> N06 GENEALOŻKA >> N07 GROSIK
N06 ●
GENEAOLOG
GENEALOŻKA
Genealog to zuch, który interesuje się swoimi korzeniami, historią swojej rodziny i zgłębia wiedzę o niej.
Genealożka to zuchenka, która interesuje się swoimi korzeniami, historią swojej rodziny i zgłębia wiedzę o niej.
WYMAGANIA
1. Poznał dzieje swojej rodziny i opowiedział zuchom wybraną ciekawostkę.
2. Poznał korzenie swojej rodziny i stworzył jej drzewo genealogiczne na papierze lub w programie komputerowym.
3. Poznał nową historię jednej rodzinnej pamiątki. Jeśli to możliwe, zaprezentował ją na zbiórce, np. przyniósł ją na zbiórkę albo pokazał zdjęcie.
4. Poszukał w swojej rodzinie bohatera lub osoby, która zrobiła coś szczególnego. W miarę możliwości, zaprosił ją na zbiórkę.
5. Nazwał stopnie pokrewieństwa w swojej rodzinie, także te, które wyszły z użycia.
1. Poznała dzieje swojej rodziny i opowiedziała zuchenkom wybraną ciekawostkę.
2. Poznała korzenie swojej rodziny i stworzyła jej drzewo genealogiczne na papierze lub w programie komputerowym.
3. Poznała nową historię jednej rodzinnej pamiątki. Jeśli to możliwe, zaprezentowała ją na zbiórce, np. przyniosła ją na zbiórkę albo pokazała zdjęcie.
4. Poszukała w swojej rodzinie bohatera lub osoby, która zrobiła coś szczególnego. W miarę możliwości, zaprosiła ją na zbiórkę.
5. Nazwała stopnie pokrewieństwa w swojej rodzinie, także te, które wyszły z użycia.
KOMENTARZE
W tej sprawności warto zachęcić zucha, aby szukał swoich korzeni w pamiątkach rodzinnych czy rozmowach ze starszymi (jeśli tylko jest to możliwe).
Ad 3. Pamiątką może być np. zdjęcie ślubne dziadków, pierścionek itd.
Ad 4. Wiadomo, że nie każdy ma w rodzinie strażaka czy żołnierza. W tym zadaniu chodzi o to, aby zuch poznawał nowe osoby i ich historie. W każdej rodzinie znajdzie się jakiś „bohater”, osoba która się jakoś wyróżniła na tle innych (można nawet podpiąć pod to rodziców, którzy nam dali życie i nas wychowali).
Ad 5. Przykładowo: siostrzenica, teść, stryjenka, świekra, wujenka (minimum trzy).
W tej sprawności warto zachęcić zuchenkę, aby szukała swoich korzeni w pamiątkach rodzinnych czy rozmowach ze starszymi (jeśli tylko jest to możliwe).
Ad 3. Pamiątką może być np. zdjęcie ślubne dziadków, pierścionek itd.
Ad 4. Wiadomo, że nie każdy ma w rodzinie strażaka czy żołnierza. W tym zadaniu chodzi o to, aby zuchenka poznawała nowe osoby i ich historie. W każdej rodzinie znajdzie się jakiś „bohater”, osoba która się jakoś wyróżniła na tle innych (można nawet podpiąć pod to rodziców, którzy nam dali życie i nas wychowali).
Ad 5. Przykładowo: siostrzenica, teść, stryjenka, świekra, wujenka (minimum trzy).