Ż09 FILMOZNAWCA >> Ż10 HISTORYK >> Ż11 KOLEKCJONER
Ż09 FILMOZNAWCZYNI >> Ż10 HISTORYCZKA >> Ż11 KOLEKCJONERKA
Ż10 ●
HISTORYK
HISTORYCZKA
Historyk to zuch, który poznaje historię Polski.
Historyczka to zuchenka, która poznaje historię Polski.
WYMAGANIA
1. Poznał dowolną postać ważną dla historii Polski i wskazał okres, w którym żyła.
2. Odwiedził dowolne miejsce, związane z historią Polski.
3. Przedstawił albo opowiedział, jak powstał hymn państwowy. Zna legendę o powstaniu godła i państwa polskiego.
4. Uporządkował w kolejności chronologicznej najważniejsze wydarzenia z historii Polski.
5. Dowiedział się, skąd można czerpać informacje dotyczące historii. Zdobytą wiedzę wykorzystał podczas zbiórki.
6. W kreatywny sposób przedstawił ważne wydarzenie z historii Polski.
1. Poznała dowolną postać ważną dla historii Polski i wskazała okres, w którym żyła.
2. Odwiedziła dowolne miejsce, związane z historią Polski.
3. Przedstawiła albo opowiedziała, jak powstał hymn państwowy. Zna legendę o powstaniu godła i państwa polskiego.
4. Uporządkowała w kolejności chronologicznej najważniejsze wydarzenia z historii Polski.
5. Dowiedziała się, skąd można czerpać informacje dotyczące historii. Zdobytą wiedzę wykorzystała podczas zbiórki.
6. W kreatywny sposób przedstawiła ważne wydarzenie z historii Polski.
KOMENTARZE
Należy zainteresować dzieci także historią najnowszą, zachęcając je do poszukiwań we własnej rodzinie czy okolicy. Jeśli to możliwe, warto odwiedzić z zuchenkami muzeum historyczne. Mogą one również zaczerpnąć wiedzę ze swoich archiwów domowych, tj. albumów ze zdjęciami, dokumentów rodzinnych.
Ad 4. Zuchenka, w zależności od wieku, potrafi uporządkować wydarzenia od początków państwowości do współczesności. Przykładowe wydarzenia to: Chrzest Polski, koronacja Bolesława Chrobrego, bitwa pod Grunwaldem, Konstytucja 3 Maja, okres rozbiorów, I wojna światowa, odzyskanie niepodległości, II wojna światowa, Powstanie Warszawskie, przełom roku 1989.
Ad 5. Przeprowadziła własne poszukiwania odwiedzając bibliotekę, czytając książki i czasopisma, oglądając programy edukacyjne, słuchając audycji i przeszukując zasoby Internetu oraz rozmawiając ze świadkami wydarzeń.
Należy zainteresować dzieci także historią najnowszą, zachęcając je do poszukiwań we własnej rodzinie czy okolicy. Jeśli to możliwe, warto odwiedzić z zuchenkami muzeum historyczne. Mogą one również zaczerpnąć wiedzę ze swoich archiwów domowych, tj. albumów ze zdjęciami, dokumentów rodzinnych.
Ad 4. Zuchenka, w zależności od wieku, potrafi uporządkować wydarzenia od początków państwowości do współczesności. Przykładowe wydarzenia to: Chrzest Polski, koronacja Bolesława Chrobrego, bitwa pod Grunwaldem, Konstytucja 3 Maja, okres rozbiorów, I wojna światowa, odzyskanie niepodległości, II wojna światowa, Powstanie Warszawskie, przełom roku 1989.
Ad 5. Przeprowadziła własne poszukiwania odwiedzając bibliotekę, czytając książki i czasopisma, oglądając programy edukacyjne, słuchając audycji i przeszukując zasoby Internetu oraz rozmawiając ze świadkami wydarzeń.