Przejdź do treści

Ż15 MAŁY EUROPEJCZYK >> Ż16 MAŁY KONSTRUKTOR >> Ż17 MISTRZ KOMPUTERA

Ż15 MAŁA EUROPEJKA >> Ż16 MAŁA KONSTRUKTORKA >> Ż17 MISTRZYNI KOMPUTERA

Ż16 ●

MAŁY KONSTRUKTOR

MAŁA KONSTRUKTORKA

Mały konstruktor to zuch, który tworzy nowe przedmioty. Wykazuje się kreatywnością na co dzień, a swoje pomysły wykorzystuje w zabawie.

Mała konstruktorka to zuchenka, która tworzy nowe przedmioty. Wykazuje się kreatywnością na co dzień, a swoje pomysły wykorzystuje w zabawie.

WYMAGANIA

1. Połączył przedmioty codziennego użytku, nadał im nowe przeznaczenie i nazwę, tworząc przy tym nową rzecz.
2. Stworzył konstrukcję na podstawie projektu z dowolnych materiałów.
3. Skonstruował wynalazek, który rozwiązał interesujący go problem.
4. Poznał cechy, którymi powinien charakteryzować się inżynier.
5. Dowiedział się, co to jest patent, po co się go stosuje i jak się go zdobywa.
6. Poznał historię i sposób działania wynalazku, który go zainteresował. Opowiedział o nim innym.

1. Połączyła przedmioty codziennego użytku, nadała im nowe przeznaczenie i nazwę, tworząc przy tym nową rzecz.
2. Stworzyła konstrukcję na podstawie projektu z dowolnych materiałów.
3. Skonstruowała wynalazek, który rozwiązał interesujący ją problem.
4. Poznała cechy, którymi powinien charakteryzować się inżynier.
5. Dowiedziała się, co to jest patent, po co się go stosuje i jak się go zdobywa.
6. Poznała historię i sposób działania wynalazku, który ją zainteresował. Opowiedziała o nim innym.

KOMENTARZE

Ad 1. Przedmioty te powinny być całkowicie losowe i niepasujące do siebie (np. kubek i poduszka, szalik i śrubka, pilniczek i szkiełko). Proces łączenia przedmiotów odbywa się w wyobraźni zucha i ma na celu pobudzenie kreatywności. Każdy pomysł zastosowania przedmiotów jest dobry, ma on być logiczny dla wymyślającego go dziecka. Starsze zuchy można poprosić o napisanie do niego instrukcji obsługi.
Ad 2. Przykładowo: klocki lego, drewno, bloki w Minecrafcie itp.
Ad 3. Przykładowo: przetransportowanie wody do miski używając wybranego przedmiotu.

Ad 1. Przedmioty te powinny być całkowicie losowe i niepasujące do siebie (np. kubek i poduszka, szalik i śrubka, pilniczek i szkiełko). Proces łączenia przedmiotów odbywa się w wyobraźni zuchenki i ma na celu pobudzenie kreatywności. Każdy pomysł zastosowania przedmiotów jest dobry, ma on być logiczny dla wymyślającego go dziecka. Starsze zuchenki można poprosić o napisanie do niego instrukcji obsługi.
Ad 2. Przykładowo: klocki lego, drewno, bloki w Minecrafcie itp.
Ad 3. Przykładowo: przetransportowanie wody do miski używając wybranego przedmiotu.