Przejdź do treści

Ż20 OBSERWATOR >> Ż21 PALEONTOLOG >> Ż22 PASAŻER

Ż20 OBSERWATORKA >> Ż21 PALEONTOLOŻKA >> Ż22 PASAŻERKA

Ż21 ●

PALEONTOLOG

PALEONTOLOŻKA

Paleontolog to zuch, który interesuje się historią naturalną. Korzysta ze źródeł, które opisują zjawiska z epoki dinozaurów.

Paleontolożka to zuchenka, która interesuje się historią naturalną. Korzysta ze źródeł, które opisują zjawiska z epoki dinozaurów.

WYMAGANIA

1. Poznał kilka gatunków dinozaurów. Wie, czym się żywiły, kiedy żyły i jak wyginęły.
2. Dowiedział się, czym jest teoria ewolucji i potrafi wskazać na nią dowód.
3. Zrobił własne „wykopaliska” lub własny model skamieniałości.
4. Poznał wybrane okresy prehistoryczne.
5. Poznał nazwy kilku skał i minerałów oraz opowiedział o nich.

1. Poznała kilka gatunków dinozaurów. Wie, czym się żywiły, kiedy żyły i jak wyginęły.
2. Dowiedziała się, czym jest teoria ewolucji i potrafi wskazać na nią dowód.
3. Zrobiła własne „wykopaliska” lub własny model skamieniałości.
4. Poznała wybrane okresy prehistoryczne.
5. Poznała nazwy kilku skał i minerałów oraz opowiedziała o nich.

KOMENTARZE

Realizując sprawność, można odwiedzić np. Muzeum Ewolucji mieszczące się w PKiN w Warszawie lub stanowiska paleontologiczne w Polsce. Wykopaliska można rozumieć na różne sposoby – jeżeli nie można ich zobaczyć, wystarczy się czegoś o nich dowiedzieć.
Ad 2. Przykładowo: skamieniałości i odciski skalne organizmów.
Ad 3. W tym zadaniu chodzi o dokładność odnajdywania elementów (np. bez uszkodzenia ich). Wykopalisko można zrobić samodzielnie, np. wydobywając z „gipsu” wybrane elementy lub kupując w sklepie gotowe zestawy. Model skamieniałości może być wykonany między innymi z masy solnej lub gliny.
Ad 4. Realizując to zadanie, zależy nam, aby zuch uświadomił sobie, jaka jest skala powstania Ziemi. Warto zestawić te liczby z innymi znanymi zuchowi okresami, np. wiek druha lub rodziców, czas dowolnego wydarzenia historycznego. Poznał okresy takie jak prekambr, jura, kreda itd.

Realizując sprawność, można odwiedzić np. Muzeum Ewolucji mieszczące się w PKiN w Warszawie lub stanowiska paleontologiczne w Polsce. Wykopaliska można rozumieć na różne sposoby – jeżeli nie można ich zobaczyć, wystarczy się czegoś o nich dowiedzieć.
Ad 2. Przykładowo: skamieniałości i odciski skalne organizmów.
Ad 3. W tym zadaniu chodzi o dokładność odnajdywania elementów (np. bez uszkodzenia ich). Wykopalisko można zrobić samodzielnie, np. wydobywając z „gipsu” wybrane elementy lub kupując w sklepie gotowe zestawy. Model skamieniałości może być wykonany między innymi z masy solnej lub gliny.
Ad 4. Realizując to zadanie, zależy nam, aby zuchenka uświadomiła sobie, jaka jest skala powstania Ziemi. Warto zestawić te liczby z innymi znanymi zuchence okresami, np. wiek druhny lub rodziców, czas dowolnego wydarzenia historycznego. Poznała okresy takie jak prekambr, jura, kreda itd.