KOLOR NIEBIESKI >> N01 SYN >> N02 CUKIERNIK
KOLOR NIEBIESKI >> N01 CÓRKA >> N02 CUKIERNICZKA
N01 ●
SYN
CÓRKA
Syn to zuch, który dba o relację z rodzicami.
Córka to zuchenka, która dba o relację z rodzicami.
WYMAGANIA
1. Słucha rodziców. Wie, że są za niego odpowiedzialni i ufa, że chcą dla niego jak najlepiej.
2. Przeprowadził wywiad z rodzicem lub rodzicami na temat ich dzieciństwa.
3. Zagrał z rodzicem w jego ulubioną zabawę z dzieciństwa.
4. Obejrzał ulubioną bajkę lub przeczytał ulubioną książkę rodziców z ich dzieciństwa.
5. Zapamiętał, kiedy rodzice mają urodziny, imieniny, rocznicę ślubu lub inne ważne dla nich wydarzenie. Zrobił prezent na najbliższą okazję.
6. Wybrał się z rodzicami na wspólną wycieczkę lub w inny sposób spędził z nimi czas.
1. Słucha rodziców. Wie, że są za nią odpowiedzialni i ufa, że chcą dla niej jak najlepiej.
2. Przeprowadziła wywiad z rodzicem lub rodzicami na temat ich dzieciństwa.
3. Zagrała z rodzicem w jego ulubioną zabawę z dzieciństwa.
4. Obejrzała ulubioną bajkę lub przeczytała ulubioną książkę rodziców z ich dzieciństwa.
5. Zapamiętała, kiedy rodzice mają urodziny, imieniny, rocznicę ślubu lub inne ważne dla nich wydarzenie. Zrobiła prezent na najbliższą okazję.
6. Wybrała się z rodzicami na wspólną wycieczkę lub w inny sposób spędziła z nimi czas.
KOMENTARZE
W tej sprawności należy być delikatnym i dostosować sprawność do sytuacji rodzinnej zucha. Jeśli zuch nie ma rodzica, może realizować zadania z innym bliskim mu opiekunem.
Warto zwrócić uwagę aby czas, jaki zuch przeznaczy na realizację sprawności, był czasem spędzonym wspólnie z rodzicami, dobrym jakościowo. Nie chodzi o wspólne oglądanie filmu, tylko o stworzenie sytuacji, w której rodzice i dziecko mogą skupić się na sobie.
Ad 2. Przykładowo: zapytał o to, kim, będąc dzieckiem, chcieli zostać w przyszłości lub o to, jak wyglądało ich dzieciństwo.
W tej sprawności należy być delikatnym i dostosować sprawność do sytuacji rodzinnej zuchenki. Jeśli zuchenka nie ma rodzica, może realizować zadania z innym bliskim jej opiekunem.
Warto zwrócić uwagę, aby czas, jaki zuchenka przeznaczy na realizację sprawności, był czasem spędzonym wspólnie z rodzicami, dobrym jakościowo. Nie chodzi o wspólne oglądanie filmu, tylko o stworzenie sytuacji, w której rodzice i dziecko mogą skupić się na sobie.
Ad 2. Przykładowo: zapytała o to, kim, będąc dzieckiem, chcieli zostać w przyszłości lub o to, jak wyglądało ich dzieciństwo.