Przejdź do treści

Z09 SYNOPTYK >> Z10 PRZYJACIEL LASU >> Z11 PRZYJACIEL PTAKÓW

Z09 POGODYNKA >> Z10 PRZYJACIÓŁKA LASU >> Z11 PRZYJACIÓŁKA PTAKÓW

Z10 ●●

PRZYJACIEL LASU

PRZYJACIÓŁKA LASU

Przyjaciel lasu to zuch, który często odwiedza las, umie się w nim zachować, nie niszczy go, nie boi się w nim przebywać i chce poznawać jego tajemnice.

Przyjaciółka lasu to zuchenka, która często odwiedza las, umie się w nim zachować, nie niszczy go, nie boi się w nim przebywać i chce poznawać jego tajemnice.

WYMAGANIA

1. Kilkakrotnie odwiedził las podczas spacerów i zabaw.
2. Zebrał i wykorzystał dary lasu, nie niszcząc przy tym przyrody.

3. Poznał i potrafi wskazać piętra lasu oraz rozróżnia roślinność w nich występującą.
4. Odnalazł ślady życia zwierząt w lesie.
5. Wymienił kilka gatunków grzybów. Dowiedział się, które z nich są jadalne, a które trujące.
6. Włączył się w akcję mającą na celu ochronę lub sadzenie lasu.

7. Poznał gatunki leśnych zwierząt i wie, jak zachować się w ich obecności.
8. Poznał różne rodzaje lasów i gatunki drzew w nich występujące.

1. Kilkakrotnie odwiedziła las podczas spacerów i zabaw.
2. Zebrała i wykorzystała dary lasu, nie niszcząc przy tym przyrody.

3. Poznała i potrafi wskazać piętra lasu oraz rozróżnia roślinność w nich występującą.
4. Odnalazła ślady życia zwierząt w lesie.
5. Wymieniła kilka gatunków grzybów. Dowiedziała się, które z nich są jadalne, a które trujące.
6. Włączyła się w akcję mającą na celu ochronę lub sadzenie lasu.

7. Poznała gatunki leśnych zwierząt i wie, jak zachować się w ich obecności.
8. Poznała różne rodzaje lasów i gatunki drzew w nich występujące.

KOMENTARZE

Warto poznawać las, korzystając z wiedzy ekspertów, organizować spotkania z leśniczym, wycieczki ścieżkami dydaktycznymi itp. Przy każdym nadleśnictwie jest edukator – wystarczy skontaktować się z sekretariatem najbliższego nadleśnictwa, aby umówić się na bezpłatne zajęcia.
Ad 2. Należy pamiętać, że niektóre rośliny są pod ochroną lub są szkodliwe.
Ad 3. Warstwy lasu w znaczeniu najprostszym czyli drzewa, krzewy, podszyt itp.
Ad 4. Ważne, aby wśród poznawanych zwierząt znaleźli się przedstawiciele różnych gatunków, także ptaków i owadów. Chodzi nie tylko o tropy, ale także o ślady spałowania, pozostałości sierści/futra, odchody itp.
Ad 5. Należy bezwzględnie uczulić zuchy na niebezpieczeństwa związane ze zbieraniem grzybów w ogóle, a zwłaszcza tych nieznanych.
Ad 8. Las liściasty, las iglasty – bór, las tropikalny, łęg itp. Należy pamiętać o tym, że rodzaje lasów będą się zmieniać w zależności od strefy klimatycznej. Formułując zadania do sprawności można zaproponować poznanie lasów wyłącznie jednej lub też kilku różnych stref.

Warto poznawać las, korzystając z wiedzy ekspertów, organizować spotkania z leśniczym, wycieczki ścieżkami dydaktycznymi itp. Przy każdym nadleśnictwie jest edukator – wystarczy skontaktować się z sekretariatem najbliższego nadleśnictwa, aby umówić się na bezpłatne zajęcia.
Ad 2. Należy pamiętać, że niektóre rośliny są pod ochroną lub są szkodliwe.
Ad 3. Warstwy lasu w znaczeniu najprostszym czyli drzewa, krzewy, podszyt itp.
Ad 4. Ważne, aby wśród poznawanych zwierząt znaleźli się przedstawiciele różnych gatunków, także ptaków i owadów. Chodzi nie tylko o tropy, ale także o ślady spałowania, pozostałości sierści/futra, odchody itp.
Ad 5. Należy bezwzględnie uczulić dzieci na niebezpieczeństwa związane ze zbieraniem grzybów w ogóle, a zwłaszcza tych nieznanych.
Ad 8. Las liściasty, las iglasty – bór, las tropikalny, łęg itp. Należy pamiętać o tym, że rodzaje lasów będą się zmieniać w zależności od strefy klimatycznej. Formułując zadania do sprawności można zaproponować poznanie lasów wyłącznie jednej lub też kilku różnych stref.