Z14 ROLNIK >> Z15 STRAŻNIK PLANETY >> Z16 STRAŻNIK PRZYRODY
Z14 ROLNICZKA >> Z15 STRAŻNICZKA PLANETY >> Z16 STRAŻNICZKA PRZYRODY
Z15 ●
STRAŻNIK PLANETY
STRAŻNICZKA PLANETY
Strażnik planety to zuch, który stara się ograniczać produkcję odpadów. Nadaje przedmiotom drugie życie.
Strażniczka planety to zuchenka, która stara się ograniczać produkcję odpadów. Nadaje przedmiotom drugie życie.
WYMAGANIA
1. Poznał i zrozumiał ideę less waste, stara się żyć zgodnie z tym nurtem. Dba o środowisko wprowadzając do swojego życia nawyki proekologiczne.
2. Nadał „drugie życie” przedmiotom, których już nie używa. Przy ich wykorzystaniu wykonał upominek lub ozdobę.
3. Wprowadził konkretne, zebrane przez siebie rzeczy do drugiego obiegu.
4. Poznał system segregacji i recyklingu odpadów w swojej okolicy, przedstawił zdobyte informacje na zbiórce.
5. Zachęcił bliskich lub znajomych do poprawy nawyków związanych z dbaniem o planetę.
6. Włączył się w dowolną inicjatywę, mającą na celu ochronę planety.
1. Poznała i zrozumiała ideę less waste, stara się żyć zgodnie z tym nurtem. Dba o środowisko wprowadzając do swojego życia nawyki proekologiczne.
2. Nadała „drugie życie” przedmiotom, których już nie używa. Przy ich wykorzystaniu wykonała upominek lub ozdobę.
3. Wprowadziła konkretne, zebrane przez siebie rzeczy do drugiego obiegu.
4. Poznała system segregacji i recyklingu odpadów w swojej okolicy, przedstawiła zdobyte informacje na zbiórce.
5. Zachęciła bliskich lub znajomych do poprawy nawyków związanych z dbaniem o planetę.
6. Włączyła się w dowolną inicjatywę, mającą na celu ochronę planety.
KOMENTARZE
W sprawności niekoniecznie chodzi o używanie terminu less waste, a bardziej o propagowanie zachowań i postaw zgodnych z tą ideą.
Ad 1. Bardzo istotnym aspektem jest ograniczenie ilości odpadów. Zuch dba o oszczędność, nie marnowanie papieru, plastiku itd.
Ad 3. Nie chodzi wyłącznie o oddawanie makulatury czy metalowych puszek, ale również o przekazanie za małych ubrań młodszemu koledze lub komuś z rodziny.
Ad 5. Chodzi tutaj o zauważenie, jakie zachowania są powtarzalne w jego otoczeniu (np. klasie/rodzinie) i próbę ich zmiany.
Ad 6. Może być to akcja na forum szkoły, gromady, społeczności lokalnej.
W sprawności niekoniecznie chodzi o używanie terminu less waste, a bardziej o propagowanie zachowań i postaw zgodnych z tą ideą.
Ad 1. Bardzo istotnym aspektem jest ograniczenie ilości odpadów. Zuchenka dba o oszczędność, nie marnowanie papieru, plastiku itd.
Ad 3. Nie chodzi wyłącznie o oddawanie makulatury czy metalowych puszek, ale również o przekazanie za małych ubrań młodszej koleżance lub komuś z rodziny.
Ad 5. Chodzi tutaj o zauważenie, jakie zachowania są powtarzalne w jej otoczeniu (np. klasie/rodzinie) i próbę ich zmiany.
Ad 6. Może być to akcja na forum szkoły, gromady, społeczności lokalnej.