C09 MAŁY EWANGELISTA >> C10 MAŁY MISJONARZ >> C11 OTWARTY
C09 MAŁA EWANGELISTKA >> C10 MAŁA MISJONARKA >> C11 OTWARTA
C10 ●
MAŁY MISJONARZ
MAŁA MISJONARKA
Mały misjonarz to zuch, który wie, w jakim celu są organizowane misje i jak funkcjonują, stara się je wspierać – materialnie lub modlitwą.
Mała misjonarka to zuchenka, która wie, w jakim celu są organizowane misje i jak funkcjonują, stara się je wspierać – materialnie lub modlitwą.
WYMAGANIA
1. Dowiedział się, gdzie pracują misjonarze i na czym polega ich działalność.
2. Zapoznał się z dostępnymi informacjami dotyczącymi misji.
3. Sam lub z gromadą nawiązał kontakt z dowolnym misjonarzem.
4. Pomodlił się w intencji misji.
5. Wraz z gromadą lub z kolegami podjął działanie w celu materialnego wsparcia misji.
1. Dowiedziała się, gdzie pracują misjonarze i na czym polega ich działalność.
2. Zapoznała się z dostępnymi informacjami dotyczącymi misji.
3. Sama lub z gromadą nawiązała kontakt z dowolnym misjonarzem.
4. Pomodliła się w intencji misji.
5. Wraz z gromadą lub z koleżankami podjęła działanie w celu materialnego wsparcia misji.
KOMENTARZE
Ad 1. Warto uzmysłowić zuchom, że misje to nie tylko powszechnie pojmowana działalność w krajach afrykańskich, ale też w innych częściach świata.
Ad 2. Warto poszukać informacji o misjach w mediach różnego typu, ale także, w miarę możliwości, odwiedzić wystawy misyjne i muzea.
Ad 3. Przykładowo: można napisać list do misjonarza lub obejrzeć film z jego opowieściami. W parafii warto skorzystać z niedzieli misyjnej lub skontaktować się z zakonem misyjnym.
Ad 4. Zadanie należy zmodyfikować dla zucha niewierzącego – np. wykonał dobry uczynek na rzecz misji (wysłał kartkę, napisał list, zrobił plakat promujący lub zachęcił rodziców do wsparcia misji). W razie konieczności można zrezygnować z tego punktu.
Ad 1. Warto uzmysłowić zuchenkom, że misje to nie tylko powszechnie pojmowana działalność w krajach afrykańskich, ale też w innych częściach świata.
Ad 2. Warto poszukać informacji o misjach w mediach różnego typu, ale także, w miarę możliwości, odwiedzić wystawy misyjne i muzea.
Ad 3. Przykładowo: można napisać list do misjonarza lub obejrzeć film z jego opowieściami. W parafii warto skorzystać z niedzieli misyjnej lub skontaktować się z zakonem misyjnym.
Ad 4. Zadanie należy zmodyfikować dla zuchenki niewierzącej – np. wykonała dobry uczynek na rzecz misji (wysłała kartkę, napisała list, zrobiła plakat promujący lub zachęciła rodziców do wsparcia misji). W razie konieczności można zrezygnować z tego punktu.