Z03 WICHEREK >> Z04 EKOLOG >> Z05 FLORYSTA
Z03 CHMURKA >> Z04 EKOLOŻKA >> Z05 FLORYSTKA
Z04 ●●
EKOLOG
EKOLOŻKA
Ekolog to zuch, który chroni środowisko.
Ekolożka to zuchenka, która chroni środowisko.
WYMAGANIA
1. Poznał zagrożenia środowiska.
2. Dba o to, by nie marnować zasobów planety.
3. Poznał podstawowe formy ochrony przyrody.
4. Wziął udział w dowolnej akcji na rzecz planety.
5. Dowiedział się, czym jest energia odnawialna i poznał jej źródła.
6. Dowiedział się, w jaki sposób działalność człowieka oddziałuje na środowisko.
7. Dowiedział się, jakie aktualnie zagrożenia klimatyczne występują w innych rejonach świata, a których możemy doświadczyć w Polsce.
8. Wziął udział w dokonaniu trwałej zmiany dotyczącej ochrony środowiska. Zmianę wprowadził w swoim najbliższym otoczeniu.
1. Poznała zagrożenia środowiska.
2. Dba o to, by nie marnować zasobów planety.
3. Poznała podstawowe formy ochrony przyrody.
4. Wzięła udział w dowolnej akcji na rzecz planety.
5. Dowiedziała się, czym jest energia odnawialna i poznała jej źródła.
6. Dowiedziała się, w jaki sposób działalność człowieka oddziałuje na środowisko.
7. Dowiedziała się, jakie aktualnie zagrożenia klimatyczne występują w innych rejonach świata, a których możemy doświadczyć w Polsce.
8. Wzięła udział w dokonaniu trwałej zmiany dotyczącej ochrony środowiska. Zmianę wprowadziła w swoim najbliższym otoczeniu.
KOMENTARZE
Sprawność można ukierunkować, rozpisując ją pod kątem różnych tematów, obszarów wiedzy ekologicznej itd. Należy pamiętać, że w kolorze zielonym są też inne sprawności, które mogą lepiej rozwinąć dany temat.
Ad 2. Przykładowo: nie wyrzuca jedzenia, oszczędza prąd i wodę itp.
Ad 4. Przykładowo: w sprzątaniu lasu, parku, akcji sadzenia drzewek itp.
Ad 6. Ocieplenie klimatu, smog, odpady w oceanach. Warto, by zuch poznał nie tylko negatywne, ale też pozytywne oddziaływania takie jak np. wygaśnięcie prądu północnego.
Ad 7. Przykładowo: może dowiedzieć się jak aktualnie wygląda sytuacja dziury ozonowej.
Ad 8. Przykładowo: w domu, klasie, gromadzie. Może to być nowy system segregacji odpadów, wyłączanie światła po wyjściu z pokoju, zamiana plastikowych kubeczków na wielorazowe, noszenie wielorazowych toreb do sklepu, branie prysznica zamiast kąpieli w wannie.
Sprawność można ukierunkować, rozpisując ją pod kątem różnych tematów, obszarów wiedzy ekologicznej itd. Należy pamiętać, że w kolorze zielonym są też inne sprawności, które mogą lepiej rozwinąć dany temat.
Ad 2. Przykładowo: nie wyrzuca jedzenia, oszczędza prąd i wodę itp.
Ad 4. Przykładowo: w sprzątaniu lasu, parku, akcji sadzenia drzewek itp.
Ad 6. Ocieplenie klimatu, smog, odpady w oceanach. Warto, by zuchenka poznał nie tylko negatywne, ale też pozytywne oddziaływania takie jak np. wygaśnięcie prądu północnego.
Ad 7. Przykładowo: może dowiedzieć się jak aktualnie wygląda sytuacja dziury ozonowej.
Ad 8. Przykładowo: w domu, klasie, gromadzie. Może to być nowy system segregacji odpadów, wyłączanie światła po wyjściu z pokoju, zamiana plastikowych kubeczków na wielorazowe, noszenie wielorazowych toreb do sklepu, branie prysznica zamiast kąpieli w wannie.