Z01 BADACZ ŚRODOWISKA* >> Z02 BOTANIK >> Z03 WICHEREK
Z01 BADACZKA ŚRODOWISKA* >> Z02 BOTANICZKA >> Z03 CHMURKA
Z02 ●●
BOTANIK
BOTANICZKA
Botanik to zuch, który interesuje się roślinami. Zna gatunki roślin poszczególnych kontynentów, rozpoznaje charakterystyczne dla nich strefy roślinności.
Botaniczka to zuchenka, która interesuje się roślinami. Zna gatunki roślin poszczególnych kontynentów, rozpoznaje charakterystyczne dla nich strefy roślinności.
WYMAGANIA
1. Dowiedział się, jakie strefy roślinności są charakterystyczne dla danego kontynentu i rozpoznał typowe dla nich rośliny.
2. Dowiedział się, z jakich części składają się rośliny.
3. Dowiedział się, gdzie szukać informacji i ciekawostek dotyczących budowy i funkcji roślin w przyrodzie. Samodzielnie znalazł informacje na temat kilku z nich.
4. Poznał kilka roślin chronionych i dowiedział się, dlaczego nie można ich zrywać. Zapoznał się z czerwoną księgą gatunków chronionych.
5. Przygotował w formie graficznej informator na temat typowych siedlisk polskich roślin chronionych.
6. Odwiedził miejsce, w którym można znaleźć ciekawe rośliny. Poznał różne gatunki roślin, także tych egzotycznych.
7. Znalazł miejsce obszaru chronionego Natura 2000, zapoznał się z opisem tego miejsca i zapisał kod obszaru. Zaprezentował tę wyprawę na zbiórce.
8. Dowiedział się, jakie funkcje pełnią poszczególne części roślin, i na czym polega jeden z procesów życiowych roślin.
1. Dowiedziała się, jakie strefy roślinności są charakterystyczne dla danego kontynentu i rozpoznała typowe dla nich rośliny.
2. Dowiedziała się, z jakich części składają się rośliny.
3. Dowiedziała się, gdzie szukać informacji i ciekawostek dotyczących budowy i funkcji roślin w przyrodzie. Samodzielnie znalazła informacje na temat kilku z nich.
4. Poznała kilka roślin chronionych i dowiedziaa się, dlaczego nie można ich zrywać. Zapoznała się z czerwoną księgą gatunków chronionych.
5. Przygotowała w formie graficznej informator na temat typowych siedlisk polskich roślin chronionych.
6. Odwiedziła miejsce, w którym można znaleźć ciekawe rośliny. Poznała różne gatunki roślin, także tych egzotycznych.
7. Znalazła miejsce obszaru chronionego Natura 2000, zapoznała się z opisem tego miejsca i zapisała kod obszaru. Zaprezentowała tę wyprawę na zbiórce.
8. Dowiedziała się, jakie funkcje pełnią poszczególne części roślin, i na czym polega jeden z procesów życiowych roślin.
KOMENTARZE
Ad 1. Chodzi o zapoznanie zuchów z pojęciami typu sawanna, dżungla, step oraz o wskazanie charakterystycznych dla nich roślin.
Ad 2. Części roślin to korzeń, łodyga, liść itd.
Ad 3. Należy znaleźć informacje w różnych źródłach, a nie jednym konkretnym.
Ad 6. Przykładowo: ogród botaniczny, palmiarnię, oranżerię, wystawę roślin, arboretum.
Ad 8. Przykładowo: proces fotosyntezy, proces przyrostu drewna, metody oceny wieku drzewa lub drewna, mikoryza ze strony drzew i grzybów.
Ad 1. Chodzi o zapoznanie zuchenek z pojęciami typu sawanna, dżungla, step oraz o wskazanie charakterystycznych dla nich roślin.
Ad 2. Części roślin to korzeń, łodyga, liść itd.
Ad 3. Należy znaleźć informacje w różnych źródłach, a nie jednym konkretnym.
Ad 6. Przykładowo: ogród botaniczny, palmiarnię, oranżerię, wystawę roślin, arboretum.
Ad 8. Przykładowo: proces fotosyntezy, proces przyrostu drewna, metody oceny wieku drzewa lub drewna, mikoryza ze strony drzew i grzybów.