Przejdź do treści

Ż18 NAWIGATOR >> Ż19 OBIEŻYŚWIAT >> Ż20 OBSERWATOR

Ż18 NAWIGATORKA >> Ż19 OBIEŻYŚWIAT >> Ż20 OBSERWATORKA

Ż19 ●●

OBIEŻYŚWIAT

OBIEŻYŚWIAT

Obieżyświat to zuch, który poznaje różnorodność kultur, ludzi i krajów, a mapa świata nie jest mu obca.

Obieżyświat to zuchenka, która poznaje różnorodność kultur, ludzi i krajów, a mapa świata nie jest jej obca.

WYMAGANIA

1. „Odwiedził” kilka krajów – wie, jak żyją w nich ludzie, jaki mają kolor skóry, jakiego języka używają, jakie mają zwyczaje.
2. Pokazał na mapie kontynenty i oceany.

3. „Podróżując”, nauczył się pląsów i piosenek związanych tematycznie z odwiedzanymi krajami.
4. Poznał podstawowe słowa w języku „odwiedzanych” krajów.
5. Poznał nietypowe środki transportu, charakterystyczne dla danych regionów świata.
6. Wskazał na mapie co najmniej jeden „odwiedzany” kraj. Zna jego flagę, godło, stolicę i charakterystyczne punkty geograficzne.

7. Wykonał strój, zabawkę lub potrawę, charakterystyczne dla danego narodu.
8. Poznał sylwetkę wybranego odkrywcy.

1. „Odwiedziła” kilka krajów – wie, jak żyją w nich ludzie, jaki mają kolor skóry, jakiego języka używają, jakie mają zwyczaje.
2. Pokazała na mapie kontynenty i oceany.

3. „Podróżując”, nauczyła się pląsów i piosenek związanych tematycznie z odwiedzanymi krajami.
4. Poznała podstawowe słowa w języku „odwiedzanych” krajów.
5. Poznała nietypowe środki transportu, charakterystyczne dla danych regionów świata.
6. Wskazała na mapie co najmniej jeden „odwiedzany” kraj. Zna jego flagę, godło, stolicę i charakterystyczne punkty geograficzne.

KOMENTARZE

Sprawność przeznaczona jest dla zucha, który poznaje świat, niekoniecznie wyjeżdżając z własnego kraju. Należy postarać się, aby wiadomości uzyskane przez zucha wykraczały poza ogólnie znane fakty i stereotypy o poszczególnych państwach oraz ich mieszkańcach.
Ad 5. Przykładowo: riksza, kolejka linowa, wielbłąd, zaprzęg, sanie.
Ad 8. Odkrywcę rozumiemy jako osobę, która eksploruje nieznane tereny i je opisuje, np. jako pierwsza odkryła i opisała dany ląd.

Sprawność przeznaczona jest dla zuchenki, która poznaje świat niekoniecznie wyjeżdżając z własnego kraju. Należy postarać się, aby wiadomości uzyskane przez zuchenkę wykraczały poza ogólnie znane fakty i stereotypy o poszczególnych państwach oraz ich mieszkańcach.
Ad 5. Przykładowo: riksza, kolejka linowa, wielbłąd, zaprzęg, sanie.
Ad 8. Odkrywcę rozumiemy jako osobę, która eksploruje nieznane tereny i je opisuje, np. jako pierwsza odkryła i opisała dany ląd.