Przejdź do treści

Ż08 ETNOGRAF >> Ż09 FILMOZNAWCA >> Ż10 HISTORYK

Ż08 ETNOGRAFKA >> Ż09 FILMOZNAWCZYNI >> Ż10 HISTORYCZKA

Ż09 ●●

FILMOZNAWCA

FILMOZNAWCZYNI

Filmoznawca to zuch zainteresowany kinematografią. Poznaje świat filmu i jego produkcji.

Filmoznawczyni to zuchenka zainteresowana kinematografią. Poznaje świat filmu i jego produkcji.

WYMAGANIA

1. Zna kilka postaci z bajek i filmów. Potrafi wskazać ich dobre i złe cechy.
2. Dowiedział się, jakie bajki oglądali jego rodzice i dziadkowie.

3. Poznał różne gatunki filmowe i wie, czym się różnią. Potrafi podać przykłady konkretnych produkcji i dopasować je do gatunków.
4. Opowiedział o ulubionej postaci ze świata kina.
5. Wie, jakie nagrody filmowe są przyznawane w Polsce i na świecie. Obejrzał jeden nagrodzony film.

6. Zapoznał się z przełomowymi osiągnięciami z historii kina.
7. Obejrzał kilka filmów i umie się krytycznie o nich wypowiedzieć. Potrafi wskazać, co w nich go zaciekawiło.

1. Zna kilka postaci z bajek i filmów. Potrafi wskazać ich dobre i złe cechy.
2. Dowiedziała się, jakie bajki oglądali jej rodzice i dziadkowie.

3. Poznała różne gatunki filmowe i wie, czym się różnią. Potrafi podać przykłady konkretnych produkcji i dopasować je do gatunków.
4. Opowiedziała o ulubionej postaci ze świata kina.
5. Wie, jakie nagrody filmowe są przyznawane w Polsce i na świecie. Obejrzała jeden nagrodzony film.

6. Zapoznała się z przełomowymi osiągnięciami z historii kina.
7. Obejrzała kilka filmów i umie się krytycznie o nich wypowiedzieć. Potrafi wskazać, co w nich ją zaciekawiło.

KOMENTARZE

Sprawność należy dostosować do wieku zucha. Warto zwrócić uwagę na to, aby zaproponowane zadania dotyczyły kinematografii dziecięcej dopasowanej do wieku zucha.
Ad 2. Warto przy tym wymaganiu obejrzeć z gromadą bajki np. Grupy Filmowej Semafor lub Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej.
Ad 3. Przykładowo: film przygodowy, musical, komedia, dramat itp.
Ad 4. Przykładowo: o aktorze, reżyserze lub innym twórcy filmowym.
Ad 6. Przykładowo: pierwsze uwiecznienie obrazu, pierwszy film, pierwszy film dźwiękowy, pierwszy film w kolorze, filmy poklatkowe. Warto zapoznać się z historią kina i wybrać z niej istotne wydarzenia. Jeśli tego wymaga cykl, może być jedno takie wydarzenie.

Sprawność należy dostosować do wieku zuchenki. Warto zwrócić uwagę na to, aby zaproponowane zadania dotyczyły kinematografii dziecięcej dopasowanej do wieku zuchenki.
Ad 2. Warto przy tym wymaganiu obejrzeć z gromadą bajki np. Grupy Filmowej Semafor lub Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej.
Ad 3. Przykładowo: film przygodowy, musical, komedia, dramat itp.
Ad 4. Przykładowo: o aktorze, reżyserze lub innym twórcy filmowym.
Ad 6. Przykładowo: pierwsze uwiecznienie obrazu, pierwszy film, pierwszy film dźwiękowy, pierwszy film w kolorze, filmy poklatkowe. Warto zapoznać się z historią kina i wybrać z niej istotne wydarzenia. Jeśli tego wymaga cykl, może być jedno takie wydarzenie.