Z12 PRZYJACIEL ZWIERZĄT >> Z13 PRZYRODNIK >> Z14 ROLNIK
Z12 PRZYJACIÓŁKA ZWIERZĄT >> Z13 PRZYRODNICZKA >> Z14 ROLNICZKA
Z13 ●●
PRZYRODNIK
PRZYRODNICZKA
Przyrodnik to zuch, który odkrywa przyrodę. Uczy się ją obserwować i dostrzegać jej piękno.
Przyrodniczka to zuchenka, która odkrywa przyrodę. Uczy się ją obserwować i dostrzegać jej piękno.
WYMAGANIA
1. Odnalazł zwierzę w jego środowisku naturalnym.
2. Rozpoznał podstawowe gatunki roślin.
3. Szanuje przyrodę. Dowiedział się, jakie zachowania są szkodliwe dla środowiska.
4. Skorzystał z narzędzi ułatwiających obserwację.
5. Dowiedział się, po co tworzone są parki narodowe. Wskazał na mapie parki narodowe i wymienił kilka gatunków roślin i zwierząt chronionych, które można w nich spotkać.
6. Wykonał dowolny eksperyment przyrodniczy.
7. Rozróżnił park narodowy od rezerwatu.
8. Dowiedział się, jakie są dziedziny nauk przyrodniczych oraz czym się zajmują.
9. Poznał zawód związany z przyrodą i dowiedział się, jaki jest przedmiot jego zainteresowania.
1. Odnalazła zwierzę w jego środowisku naturalnym.
2. Rozpoznała podstawowe gatunki roślin.
3. Szanuje przyrodę. Dowiedziała się, jakie zachowania są szkodliwe dla środowiska.
4. Skorzystała z narzędzi ułatwiających obserwację.
5. Dowiedziała się, po co tworzone są parki narodowe. Wskazała na mapie parki narodowe i wymieniła kilka gatunków roślin i zwierząt chronionych, które można w nich spotkać.
6. Wykonała dowolny eksperyment przyrodniczy.
7. Rozróżniła park narodowy od rezerwatu.
8. Dowiedziała się, jakie są dziedziny nauk przyrodniczych oraz czym się zajmują.
9. Poznała zawód związany z przyrodą i dowiedziała się, jaki jest przedmiot jego zainteresowania.
KOMENTARZE
Ad 1. Obserwować można nie tylko dzikie zwierzęta, ale również ptaki czy owady.
Ad 2. Przykładowo: kilka ziół, drzew i kwiatów.
Ad 4. Przykładowo: lupa, lornetka, mikroskop, atlas.
Ad 5. Warto wybrać te parki, które znajdują się najbliżej podczas realizacji sprawności. Wystarczy, że zuch wskaże dwa parki.
Ad 6. W eksperymencie ważne jest, aby postawić sobie konkretne pytanie, np. “Co się stanie gdy…?”, a następnie w konkretny sposób zadziałać tak, aby odpowiedź na to pytanie uzyskać.
Ad 8. Astronomia, biologia, chemia, geografia, fizyka, botanika.
Ad 9. Takimi zawodami są m.in. ogrodnik, chemik, leśnik, lekarz, geolog. W ramach zadania rekomendujemy, żeby zuch krótko porozmawiał z przedstawicielem wybranego zawodu.
Ad 1. Obserwować można nie tylko dzikie zwierzęta, ale również ptaki czy owady.
Ad 2. Przykładowo: kilka ziół, drzew i kwiatów.
Ad 4. Przykładowo: lupa, lornetka, mikroskop, atlas.
Ad 5. Warto wybrać te parki, które znajdują się najbliżej podczas realizacji sprawności. Wystarczy, że zuchenka wskaże dwa parki.
Ad 6. W eksperymencie ważne jest, aby postawić sobie konkretne pytanie, np. “Co się stanie gdy…?”, a następnie w konkretny sposób zadziałać tak, aby odpowiedź na to pytanie uzyskać.
Ad 8. Astronomia, biologia, chemia, geografia, fizyka, botanika.
Ad 9. Takimi zawodami są m.in. ogrodnik, chemik, leśnik, lekarz, geolog. W ramach zadania rekomendujemy, żeby zuchenka krótko porozmawiała z przedstawicielem wybranego zawodu.