Ż28 SPECJALISTA >> Ż29 STRAŻNIK PAMIĘCI NARODOWEJ >> Ż30 ZAWODOWA*
Ż28 SPECJALISTKA >> Ż29 STRAŻNICZKA PAMIĘCI NARODOWEJ >> Ż30 ZAWODOWA*
Ż29 ●
STRAŻNIK PAMIĘCI NARODOWEJ
STRAŻNICZKA PAMIĘCI NARODOWEJ
Strażnik pamięci narodowej to zuch, który kultywuje tradycje narodowe.
Strażniczka pamięci narodowej to zuchenka, która kultywuje tradycje narodowe.
WYMAGANIA
1. Poznał polskie symbole narodowe. Zaśpiewał hymn Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Pamięta o ważnych wydarzeniach z dziejów Polski i dowiedział się, jakie święta są z nimi związane.
3. Poznał miejsca związane z walką o niepodległość w swojej okolicy.
4. Zostawił ślad swojej obecności w miejscu pamięci narodowej.
5. Poznał kilka pieśni i wierszy patriotycznych. Zaprezentował wybrany utwór.
6. Zachęcił innych do obchodów dowolnego święta narodowego.
1. Poznała polskie symbole narodowe. Zaśpiewała hymn Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Pamięta o ważnych wydarzeniach z dziejów Polski i dowiedziała się, jakie święta są z nimi związane.
3. Poznała miejsca związane z walką o niepodległość w swojej okolicy.
4. Zostawiła ślad swojej obecności w miejscu pamięci narodowej.
5. Poznała kilka pieśni i wierszy patriotycznych. Zaprezentowała wybrany utwór.
6. Zachęciła innych do obchodów dowolnego święta narodowego.
KOMENTARZE
Warto, aby podczas zdobywania sprawności zuch wziął udział w spotkaniu z seniorem, uczestnikiem walk o niepodległość lub świadkiem historii.
Ad 1. Symbole narodowe Rzeczpospolitej Polskiej to godło – Orzeł Biały, barwy biało-czerwone i flaga oraz hymn – „Mazurek Dąbrowskiego”. Z gromadą warto nauczyć się całego tekstu hymnu tzn. czterech zwrotek.
Ad 2. Ważne wydarzenia w dziejach Polski to m. in. odzyskanie niepodległości i uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Poziom sprawności w dużej mierze zależy od wieku i predyspozycji zucha. Należy o tym pamiętać, decydując o liczbie omawianych wydarzeń, odwiedzanych miejsc czy poznawanych pieśni i wierszy.
Ad 3. Może w tym celu udać się do lokalnego muzeum.
Ad 4. Wymaganie idealne np. do połączenia z wycieczką gromady z okazji ważnych świąt narodowych. Możliwe działania to np. posprzątanie miejsca pamięci, złożenie kwiatów, zapalenie zniczy.
Ad 5. Warto skorzystać z materiałów Biblioteki Polskiej Piosenki.
Ad 6. Przykładowo: wykonał plakat, zadbał o powieszenie flagi państwowej itp.
Warto, aby podczas zdobywania sprawności zuchenka wzięła udział w spotkaniu z seniorem, uczestnikiem walk o niepodległość lub świadkiem historii.
Ad 1. Symbole narodowe Rzeczpospolitej Polskiej to godło – Orzeł Biały, barwy biało-czerwone i flaga oraz hymn – „Mazurek Dąbrowskiego”. Z gromadą warto nauczyć się całego tekstu hymnu tzn. czterech zwrotek.
Ad 2. Ważne wydarzenia w dziejach Polski to m. in. odzyskanie niepodległości i uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Poziom sprawności w dużej mierze zależy od wieku i predyspozycji zuchenki. Należy o tym pamiętać, decydując o liczbie omawianych wydarzeń, odwiedzanych miejsc czy poznawanych pieśni i wierszy.
Ad 3. Może w tym celu udać się do lokalnego muzeum.
Ad 4. Wymaganie idealne np. do połączenia z wycieczką gromady z okazji ważnych świąt narodowych. Możliwe działania to np. posprzątanie miejsca pamięci, złożenie kwiatów, zapalenie zniczy.
Ad 5. Warto skorzystać z materiałów Biblioteki Polskiej Piosenki.
Ad 6. Przykładowo: wykonała plakat, zadbała o powieszenie flagi państwowej itp.