Ż21 PALEONTOLOG >> Ż22 PASAŻER >> Ż23 PODRÓŻNIK
Ż21 PALEONTOLOŻKA >> Ż22 PASAŻERKA >> Ż23 PODRÓŻNICZKA
Ż22 ●
PASAŻER
PASAŻERKA
Pasażer to zuch, który zna różne środki transportu publicznego i wykorzystuje ich zalety.
Pasażerka to zuchenka, która zna różne środki transportu publicznego i wykorzystuje ich zalety.
WYMAGANIA
1. Wskazał najbliższe przystanki w swojej okolicy.
2. W dowolny sposób rozpropagował właściwe wzorce zachowań i kultury w komunikacji zbiorowej.
3. Wskazał, gdzie można zakupić bilety, zna ich rodzaje i wie, ile kosztują. Kartę miejską i legitymację szkolną trzyma w bezpiecznym miejscu.
4. Stworzył pracę, która zachęci innych do wybrania komunikacji zbiorowej.
5. Zapoznał się z obsługą wybranej aplikacji lub strony do znajdowania połączeń transportu publicznego.
6. Wykonał plan, jak dojechać komunikacją do swojej szkoły, parafii i innych ważnych miejsc. W swoim planie uwzględnił m.in czas dotarcia na przystanek, czas przejazdu i czas przesiadki. Z wykorzystaniem tego planu dojechał do jednego z tych miejsc.
1. Wskazała najbliższe przystanki w swojej okolicy.
2. W dowolny sposób rozpropagowała właściwe wzorce zachowań i kultury w komunikacji zbiorowej.
3. Wskazała, gdzie można zakupić bilety, zna ich rodzaje i wie, ile kosztują. Kartę miejską i legitymację szkolną trzyma w bezpiecznym miejscu.
4. Stworzyła pracę, która zachęci innych do wybrania komunikacji zbiorowej.
5. Zapoznała się z obsługą wybranej aplikacji lub strony do znajdowania połączeń transportu publicznego.
6. Wykonała plan jak dojechać komunikacją do swojej szkoły, parafii i innych ważnych miejsc. W swoim planie uwzględniła m.in czas dotarcia na przystanek, czas przejazdu i czas przesiadki. Z wykorzystaniem tego planu dojechała do jednego z tych miejsc.
KOMENTARZE
Przy rozpisywaniu tej sprawności warto zwrócić uwagę zarówno na miejscowość, w której odbywają się zbiórki, jak również miejsce zamieszkania zucha. Zadania należy dostosować do możliwości komunikacyjnych w danym rejonie. Dla zucha z mniejszej miejscowości lepszym odpowiednikiem może być wymaganie nr. 6 ze sprawności „Nawigator”.
Ad 3. Ważnym jest, aby zuch dbał o ważność swojego biletu i legitymacji szkolnej.
Przy rozpisywaniu tej sprawności warto zwrócić uwagę zarówno na miejscowość, w której odbywają się zbiórki, jak również miejsce zamieszkania zuchenki. Zadania należy dostosować do możliwości komunikacyjnych w danym rejonie. Dla zuchenki z mniejszej miejscowości lepszym odpowiednikiem może być wymaganie nr. 6 ze sprawności „Nawigator”.
Ad 3. Ważnym jest, aby zuchenka dbała o ważność swojego biletu i legitymacji szkolnej.