KOLOR ZIELONY >> Z01 BADACZ ŚRODOWISKA* >> Z02 BOTANIK
KOLOR ZIELONY >> Z01 BADACZKA ŚRODOWISKA* >> Z02 BOTANICZKA
Z01 ○
BADACZ ŚRODOWISKA*
BADACZKA ŚRODOWISKA*
Badacz środowiska to zuch, który poznaje życie, faunę i florę danego specyficznego środowiska ekologicznego.
Badaczka środowiska to zuchenka, która poznaje życie, faunę i florę danego specyficznego środowiska ekologicznego.
WYMAGANIA
1. Wskazał na mapie dany obszar lub obszary oraz różnice między nimi.
2. Poznał zwyczaje ludzi, którzy tam żyją lub żyli.
3. Dowiedział się, jakie zjawiska przyrodnicze występują na danym obszarze.
4. Dowiedział się kilku ciekawostek o roślinach i zwierzętach, występujących w danym środowisku.
5. Poznał zagrożenia, jakie dotykają dany obszar.
6. Poznał historię odkryć i badań danego terenu, szczególnie Polaków biorących w nich udział.
7. Zdobył dodatkową wiedzę na temat danej tematyki i podzielił się nią z innymi.
1. Wskazała na mapie dany obszar lub obszary oraz różnice między nimi.
2. Poznała zwyczaje ludzi, którzy tam żyją lub żyli.
3. Dowiedziała się, jakie zjawiska przyrodnicze występują na danym obszarze.
4. Dowiedziała się kilku ciekawostek o roślinach i zwierzętach, występujących w danym środowisku.
5. Poznała zagrożenia, jakie dotykają dany obszar.
6. Poznała historię odkryć i badań danego terenu, szczególnie Polaków biorących w nich udział.
7. Zdobyła dodatkową wiedzę na temat danej tematyki i podzieliła się nią z innymi.
KOMENTARZE
*Nazwę sprawności powinno się dostosować do danego obszaru, np. „Polarnik” lub „Pingwinek” dla poznawania Antarktydy, Arktyki i Grenlandii. Innymi obszarami mogą być np. lasy tropikalne, pustynie itp.
Ad 2. Przykładowo: Inuici, Indianie itp.
Ad 3. Przykładowo: na biegunach występują dni i noce polarne oraz zorza polarna.
Ad 5. Przykładowo: topnienie lodowców, wycinanie lasów tropikalnych pod uprawy.
Ad 7. Zuch może przeczytać książkę lub komiks, obejrzeć film lub posłuchać audycji/podcastu.
*Nazwę sprawności powinno się dostosować do danego obszaru, np. „Polarniczka” lub „Pingwinek” dla poznawania Antarktydy, Arktyki i Grenlandii. Innymi obszarami mogą być np. lasy tropikalne, pustynie itp.
Ad 2. Przykładowo: Inuici, Indianie itp.
Ad 3. Przykładowo: na biegunach występują dni i noce polarne oraz zorza polarna.
Ad 5. Przykładowo: topnienie lodowców, wycinanie lasów tropikalnych pod uprawy.
Ad 7. Zuchenka może przeczytać książkę lub komiks, obejrzeć film lub posłuchać audycji/podcastu.