Przejdź do treści

F10 LALKARZ >> F11 MALARZ >> F12 MISTRZ GIER

F10 LALKARKA >> F11 MALARKA >> F12 MISTRZYNI GIER

F11 ●

MALARZ

MALARKA

Malarz to zuch, który maluje różne typy obrazów, rozróżnia i starannie dobiera do nich barwy oraz ogląda prace innych artystów.

Malarka to zuchenka, która maluje różne typy obrazów, rozróżnia i starannie dobiera do nich barwy oraz ogląda prace innych artystów.

WYMAGANIA

1. Potrafi namalować na podstawie wzoru, z natury oraz według własnego pomysłu. Dowiedział się, co to są kolory podstawowe i pochodne. Z trzech podstawowych barw uzyskał kolory pochodne.
2. Wykonał samodzielnie lub wraz z szóstką pracę malarską potrzebną w gromadzie.
3. Poznał nową technikę malarską, za pomocą której stworzył dzieło.
4. Po wykonanej pracy, pozostawia miejsce w czystości – myje i suszy pędzle, porządkuje farby, odkłada wszystko na swoje miejsce.
5. Oglądał prace różnych malarzy. Poznał obrazy wybranego polskiego malarza.

1. Potrafi namalować na podstawie wzoru, z natury oraz według własnego pomysłu. Dowiedziała się, co to są kolory podstawowe i pochodne. Z trzech podstawowych barw uzyskała kolory pochodne.
2. Wykonała samodzielnie lub wraz z szóstką pracę malarską potrzebną w gromadzie.
3. Poznała nową technikę malarską, za pomocą której stworzyła dzieło.
4. Po wykonanej pracy, pozostawia miejsce w czystości – myje i suszy pędzle, porządkuje farby, odkłada wszystko na swoje miejsce.
5. Oglądała prace różnych malarzy. Poznała obrazy wybranego polskiego malarza.

KOMENTARZE

Przy tworzeniu prac plastycznych należy zwrócić uwagę na pełną formę pracy, aby została wykorzystana cała przestrzeń robocza.
Ad 2. Wie, jakie połączenia kolorystyczne dają kolor pochodny i świadomie wykorzystuje tę wiedzę.
Ad 3. Może być wykorzystane jako wykonanie rysunków w kronice gromady.
Ad 6. Warto zaplanować pracę tak, by zuch zobaczył wystawę wybranego malarza, jednak zadanie może być zrealizowane również z wykorzystaniem reprodukcji.

Przy tworzeniu prac plastycznych należy zwrócić uwagę na pełną formę pracy, aby została wykorzystana cała przestrzeń robocza.
Ad 2. Wie, jakie połączenia kolorystyczne dają kolor pochodny i świadomie wykorzystuje tę wiedzę.
Ad 3. Może być wykorzystane jako wykonanie rysunków w kronice gromady.
Ad 6. Warto zaplanować pracę tak, by zuchenka zobaczyła wystawę wybranego malarza, jednak zadanie może być zrealizowane również z wykorzystaniem reprodukcji.