Ż12 KORESPONDENT >> Ż13 LINGWISTA >> Ż14 ŁAMIGŁOWA
Ż12 KORESPONDENTKA >> Ż13 LINGWISTKA >> Ż14 ŁAMIGŁOWA
Ż13 ●
LINGWISTA
LINGWISTKA
Lingwista to zuch, który próbuje porozumieć się w obcym języku.
Lingwistka to zuchenka, która próbuje porozumieć się w obcym języku.
WYMAGANIA
1. Napisał kilka słów w języku obcym, wie co one oznaczają.
2. Powiedział w języku obcym kilka zdań o sobie. Rozumie podstawowe zwroty. Odpowiedział na proste pytania.
3. Skorzystał ze słownika papierowego lub translatora.
4. Wie, w jakich krajach używa się języka, którego się uczy.
5. Poznał pląs lub piosenkę w obcym języku.
6. Nauczył się paru zwrotów w różnych językach.
1. Napisała kilka słów w języku obcym, wie co one oznaczają.
2. Powiedziała w języku obcym kilka zdań o sobie. Rozumie podstawowe zwroty. Odpowiedziała na proste pytania.
3. Skorzystała ze słownika papierowego lub translatora.
4. Wie, w jakich krajach używa się języka, którego się uczy.
5. Poznała pląs lub piosenkę w obcym języku.
6. Nauczyła się paru zwrotów w różnych językach.
KOMENTARZE
Poziom realizacji wymagań należy dostosować do stopnia zaawansowania zucha w nauce języka obcego.
Ad 1. Na poziomie czwartej klasy zuch potrafi połączyć je w zdania.
Ad 6. Można skorzystać z translatora, który powie poprawną wymowę. Proponowane słowa to: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”, „dzień dobry” itp. Ważne, aby zuch poznał zwroty, które może wykorzystać w codziennych sytuacjach.
Poziom realizacji wymagań należy dostosować do stopnia zaawansowania zuchenki w nauce języka obcego.
Ad 1. Na poziomie czwartej klasy zuchenka potrafi połączyć je w zdania.
Ad 6. Można skorzystać z translatora, który powie poprawną wymowę. Proponowane słowa to: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”, „dzień dobry” itp. Ważne, aby zuchenka poznała zwroty, które może wykorzystać w codziennych sytuacjach.