Ż05 BAŚNIARZ >> Ż06 DOŚWIADCZALSKI >> Ż07 DZIENNIKARZ
Ż05 BAŚNIARKA >> Ż06 DOŚWIADCZALSKA >> Ż07 DZIENNIKARKA
Ż06 ●
DOŚWIADCZALSKI
DOŚWIADCZALSKA
Doświadczalski to zuch, który próbuje zrozumieć zjawiska zachodzące w otaczającym go świecie, przeprowadza eksperymenty i doświadczenia.
Doświadczalska to zuchenka, która próbuje zrozumieć zjawiska zachodzące w otaczającym ją świecie, przeprowadza eksperymenty i doświadczenia.
WYMAGANIA
1. Interesuje się otaczającym go światem, próbuje zrozumieć istniejące w nim zjawiska i zależności. Znalazł odpowiedź na nurtujące go pytanie dotyczące zjawisk przyrodniczych.
2. W bezpieczny sposób przeprowadził dowolne doświadczenie naukowe. Opisał swoje obserwacje i wyciągnął z nich wnioski.
3. Zaprezentował efekt swoich działań rodzicom, druhowi lub nauczycielowi.
4. Przeprowadzając eksperyment, użył przyrządów pomiarowych. Poznał precyzję ich pomiaru.
5. Poznał sposób działania kilku wynalazków. Dowiedział się, w jaki sposób powstały i jak przyczyniły się do rozwoju ludzkości.
1. Interesuje się otaczającym ją światem, próbuje zrozumieć istniejące w nim zjawiska i zależności. Znalazła odpowiedź na nurtujące ją pytanie dotyczące zjawisk przyrodniczych.
2. W bezpieczny sposób przeprowadziła dowolne doświadczenie naukowe. Opisała swoje obserwacje i wyciągnęła z nich wnioski.
3. Zaprezentowała efekt swoich działań rodzicom, druhnie lub nauczycielowi.
4. Przeprowadzając eksperyment, użyła przyrządów pomiarowych. Poznała precyzję ich pomiaru.
5. Poznała sposób działania kilku wynalazków. Dowiedziała się, w jaki sposób powstały i jak przyczyniły się do rozwoju ludzkości.
KOMENTARZE
Ad 1. Dzieci z natury poszukują odpowiedzi na nurtujące je pytania (np. dlaczego morze jest słone, dlaczego żarówka świeci). Należy pomóc im w tych poszukiwaniach, pokazać, że wiedzę czerpie się z różnych źródeł (czasopisma, Internet, książki, rozmowy ze specjalistami, wystawy, programy telewizyjne).
Ad 2. Należy zwrócić uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny podczas wykonywania wszelkiego rodzaju eksperymentów. Powinny być one dostosowane do wieku zuchów tak, aby mogli zrozumieć cały proces i wyciągnąć wnioski. Warto, aby doświadczenie zostało poprzedzone hipotezą. Pamiętajmy również, że obserwacja nie ingeruje w środowisko, a doświadczenie tak.
Ad 4. Przyrządem pomiarowym jest przykładowo zegarek, ręka, sznurek, aplikacje w telefonie, termometr itp. Warto pamiętać, że przez dokładność rozumiemy np. 1 mm w przypadku standardowej linijki.
Ad 1. Dzieci z natury poszukują odpowiedzi na nurtujące je pytania (np. dlaczego morze jest słone, dlaczego żarówka świeci). Należy pomóc im w tych poszukiwaniach, pokazać, że wiedzę czerpie się z różnych źródeł (czasopisma, Internet, książki, rozmowy ze specjalistami, wystawy, programy telewizyjne).
Ad 2. Należy zwrócić uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny podczas wykonywania wszelkiego rodzaju eksperymentów. Powinny być one dostosowane do wieku zuchenek, tak aby mogły zrozumieć cały proces i wyciągnąć wnioski. Warto, aby doświadczenie zostało poprzedzone hipotezą. Pamiętajmy również, że obserwacja nie ingeruje w środowisko, a doświadczenie tak.
Ad 4. Przyrządem pomiarowym jest przykładowo zegarek, ręka, sznurek, aplikacje w telefonie, termometr itp. Warto pamiętać, że przez dokładność rozumiemy np. 1 mm w przypadku standardowej linijki.