Przejdź do treści

F06 GIMNASTYK >> F07 HOBBYSTA >> F08 KOMIKSIARZ

F06 GIMNASTYCZKA >> F07 HOBBYSTKA >> F08 KOMIKSIARKA

F07 ○

HOBBYSTA

HOBBYSTKA

Hobbysta to zuch, który szuka sposobu na spędzenie wolnego czasu, próbując różnych aktywności.

Hobbystka to zuchenka, która szuka sposobu na spędzenie wolnego czasu, próbując różnych aktywności.

WYMAGANIA

1. Posiada swoje hobby, któremu oddaje się w wolnym czasie.
2. Przedstawił gromadzie swoje zainteresowania.
3. Rozwinął swoje hobby, stając naprzeciw adekwatnego dla siebie wyzwania.
4. Zachęcił kolegę lub koleżankę do spróbowania nowego zainteresowania.
5. Stworzył instrukcję lub poradnik dla osób chcących rozpocząć przygodę z danym hobby.

1. Posiada swoje hobby, któremu oddaje się w wolnym czasie.
2. Przedstawiła gromadzie swoje zainteresowania.
3. Rozwinęła swoje hobby, stając naprzeciw adekwatnego dla siebie wyzwania.
4. Zachęciła kolegę lub koleżankę do spróbowania nowego zainteresowania.
5. Stworzyła instrukcję lub poradnik dla osób chcących rozpocząć przygodę z danym hobby.

KOMENTARZE

Hobbysta to sprawność otwarta, nakierowana na zainteresowania zuchów inne niż te zawarte w książeczce. Różni się ona od „Kolekcjonera” nastawieniem, nie na sam fakt zbierania, a konkretną aktywność związaną ze swoim hobby. Można ją realizować np. układając puzzle, żonglując, składając origami, układając kostkę rubika czy chodząc na ryby.
Ad 1. Jeśli zuch nie posiada swojego hobby, realizacja tej sprawności może pomóc mu je znaleźć. W tym przypadku warto zachęcić zucha do odwiedzenia placówki wychowania pozaszkolnego (pałacu młodzieży, domu kultury, ogniska pracy pozaszkolnej), kółka zainteresowań, świetlicy szkolnej lub innego miejsca, gdzie może takie hobby odkryć i je rozwijać. Warto też zachęcić do porozmawiania o zainteresowaniach z innymi rówieśnikami lub rodziną.
Ad 2. Przykładowo: organizacja miniwystawy, pomoc w organizacji zajęć dla reszty gromady itp.

Hobbystka to sprawność otwarta, nakierowana na zainteresowania zuchenek inne niż te zawarte w książeczce. Różni się ona od „Kolekcjonerki” nastawieniem, nie na sam fakt zbierania, a konkretną aktywność związaną ze swoim hobby. Można ją realizować np. układając puzzle, żonglując, składając origami, układając kostkę rubika czy chodząc na ryby.
Ad 1. Jeśli zuchenka nie posiada swojego hobby, realizacja tej sprawności może pomóc jej je znaleźć. W tym przypadku warto zachęcić zuchenkę do odwiedzenia placówki wychowania pozaszkolnego (pałacu młodzieży, domu kultury, ogniska pracy pozaszkolnej), kółka zainteresowań, świetlicy szkolnej lub innego miejsca, gdzie może takie hobby odkryć i je rozwijać. Warto też zachęcić do porozmawiania o zainteresowaniach z innymi rówieśnikami lub rodziną.
Ad 2. Przykładowo: organizacja miniwystawy, pomoc w organizacji zajęć dla reszty gromady itp.