Ż17 MISTRZ KOMPUTERA >> Ż18 NAWIGATOR >> Ż19 OBIEŻYŚWIAT
Ż17 MISTRZYNI KOMPUTERA >> Ż18 NAWIGATORKA >> Ż19 OBIEŻYŚWIAT
Ż18 ●●
NAWIGATOR
NAWIGATORKA
Nawigator to zuch, który zna swoją najbliższą okolicę i orientuje się w terenie, umiejętnie korzysta z map i planów.
Nawigatorka to zuchenka, która zna swoją najbliższą okolicę i orientuje się w terenie, umiejętnie korzysta z map i planów.
WYMAGANIA
1. Narysował „mapę” swojej najbliższej okolicy.
2. Skorzystał z mapy papierowej i internetowej. Znalazł adres i trasę dojścia do wskazanego punktu.
3. Poznał drogę do ważnych miejsc w swojej okolicy.
4. Odwiedził interesujące go miejsca w swojej okolicy, zna ciekawostki z nimi związane. Potrafi znaleźć informacje na temat tych miejsc w internecie.
5. Dowiedział się, co to kompas i do czego się go używa. Umie wskazać kierunki świata.
6. Dowiedział się, w jaki sposób dotrzeć do własnego domu z różnych miejsc. Skorzystał z transportu publicznego. Poruszając się po ulicy pamięta o zasadach bezpieczeństwa.
7. Wytłumaczył komuś jak dojść z punktu A do punktu B.
8. Doprowadził gromadę lub szóstkę do wyznaczonego celu.
1. Narysowała „mapę” swojej najbliższej okolicy.
2. Skorzystała z mapy papierowej i internetowej. Znalazła adres i trasę dojścia do wskazanego punktu.
3. Poznała drogę do ważnych miejsc w swojej okolicy.
4. Odwiedziła interesujące ją miejsca w swojej okolicy, zna ciekawostki z nimi związane. Potrafi znaleźć informacje na temat tych miejsc w internecie.
5. Dowiedziała się, co to kompas i do czego się go używa. Umie wskazać kierunki świata.
6. Dowiedziała się, w jaki sposób dotrzeć do własnego domu z różnych miejsc. Skorzystała z transportu publicznego. Poruszając się po ulicy pamięta o zasadach bezpieczeństwa.
7. Wytłumaczyła komuś jak dojść z punktu A do punktu B.
8. Doprowadziła gromadę lub szóstkę do wyznaczonego celu.
KOMENTARZE
Ad 1. Mapą może być szkic lub inna forma odwzorowania terenu.
Ad 3. Przykładowo: do apteki, biblioteki, sklepu, kościoła, na dworzec, miejsce zbiórek.
Ad 6. W przypadku miejscowości nieposiadających komunikacji wewnętrznej, należy zwrócić uwagę na korzystanie z PKS i PKP w obecności osoby dorosłej. Można wykorzystać także korzystanie z aplikacji takich jak Jakdojade lub e-podróżnik. Istotnym jest, aby zuch miał świadomość, że powinien mieć ważną legitymację, w celu skorzystania z ulgi komunikacyjnej. Dodatkowo zuch może zakupić bilet, sam sprawdzić rozkład itp.
Ad 8. Przykładowo: mapa, proste strzałki itp. W realizowaniu tego zadania należy nie korzystać z technik harcerskich takich jak np. znaki patrolowe.
Ad 1. Mapą może być szkic lub inna forma odwzorowania terenu.
Ad 3. Przykładowo: do apteki, biblioteki, sklepu, kościoła, na dworzec, miejsce zbiórek.
Ad 6. W przypadku miejscowości nieposiadających komunikacji wewnętrznej, należy zwrócić uwagę na korzystanie z PKS i PKP w obecności osoby dorosłej. Można wykorzystać także korzystanie z aplikacji takich jak Jakdojade lub e-podróżnik. Istotnym jest, aby zuch miał świadomość, że powinien mieć ważną legitymację, w celu skorzystania z ulgi komunikacyjnej. Dodatkowo zuchenka może zakupić bilet, sama sprawdzić rozkład itp.
Ad 8. Przykładowo: mapa, proste strzałki itp. W realizowaniu tego zadania należy nie korzystać z technik harcerskich takich jak np. znaki patrolowe.