F15 MISTRZ ZABAW >> F16 GRAJEK >> F17 OLIMPIJCZYK
F15 MISTRZYNI ZABAW >> F16 NUTKA >> F17 OLIMPIJKA
F16 ●●
GRAJEK
NUTKA
Grajek to zuch, który gra na instrumencie i interesuje się muzyką.
Nutka to zuchenka, która gra na instrumencie i interesuje się muzyką.
WYMAGANIA
1. Poznał grupy instrumentów muzycznych i umie wymienić spośród nich przykłady.
2. Zagrał melodię lub zaakompaniował utwór na wybranym instrumencie.
3. Poznał nazwy i wartości nut oraz podstawowe znaki muzyczne.
4. Poznał kilku kompozytorów muzyki poważnej (polskich i zagranicznych) oraz co najmniej jeden utwór każdego z nich.
5. Przyjrzał się pracy muzyków, był na koncercie.
6. Własnoręcznie stworzył instrument muzyczny.
7. Rozróżnia gatunki/style muzyczne.
8. Stworzył własną interpretację utworu
1. Poznała grupy instrumentów muzycznych i umie wymienić spośród nich przykłady.
2. Zagrała melodię lub zaakompaniowała utwór na wybranym instrumencie.
3. Poznała nazwy i wartości nut oraz podstawowe znaki muzyczne.
4. Poznała kilku kompozytorów muzyki poważnej (polskich i zagranicznych) oraz co najmniej jeden utwór każdego z nich.
5. Przyjrzała się pracy muzyków, była na koncercie.
6. Własnoręcznie stworzyła instrument muzyczny.
7. Rozróżnia gatunki/style muzyczne.
8. Stworzyła własną interpretację utworu.
KOMENTARZE
Ad 2. Młodsze zuchy mogą grać na instrumentach perkusyjnych np. bęben, kastaniety, talerze, werbel, trójkąt, dzwonki. Warto wykorzystać zdobyte umiejętności zucha na występie.
Ad 5. Koncert, zależnie od możliwości, może być w wykonaniu profesjonalnych muzyków, ale także amatorów (np. harcerzy z bratniej drużyny). „Oglądanie” pracy muzyków to nic innego jak obserwowanie orkiestry przygotowującej się do koncertu, strojenie instrumentów itp.
Ad 7. Przykładowo: poważna, rozrywkowa, ludowa, ale możemy też skonkretyzować to wymaganie do np. pop, rock, rap, itp.
Ad 2. Młodsze zuchenki mogą grać na instrumentach perkusyjnych np. bęben, kastaniety, talerze, werbel, trójkąt, dzwonki. Warto wykorzystać zdobyte umiejętności zuchenki na występie.
Ad 5. Koncert, zależnie od możliwości, może być w wykonaniu profesjonalnych muzyków, ale także amatorów (np. harcerek z bratniej drużyny). „Oglądanie” pracy muzyków to nic innego jak obserwowanie orkiestry przygotowującej się do koncertu, strojenie instrumentów itp.
Ad 7. Przykładowo: poważna, rozrywkowa, ludowa, ale możemy też skonkretyzować to wymaganie do np. pop, rock, rap, itp.