Przejdź do treści

N13 PLANER >> N14 PROMOTOR ZDROWIA >> N15 PRZETWÓRCA

N13 PLANERKA >> N14 PROMOTORKA ZDROWIA >> N15 PRZETWÓRCZYNI

N14 ●

PROMOTOR ZDROWIA

PROMOTORKA ZDROWIA

Promotor zdrowia to zuch, który dba o swoje zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Wiedzą na temat zdrowego stylu życia dzieli się z innymi.

Promotorka zdrowia to zuchenka, która dba o swoje zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Wiedzą na temat zdrowego stylu życia dzieli się z innymi.

WYMAGANIA

1. Zdrowo się odżywia. Poznał konkretne składniki odżywcze i dowiedział się, w jakich produktach można je znaleźć.
2. Ułożył jadłospis na jeden dzień, zgodnie z piramidą żywieniową.
3. Dowiedział się, jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka. Poprowadził ją w szkole, na wyjeździe zuchowym lub zbiórce.
4. Wyznaczył sobie czas na odpoczynek. W tym czasie zrobił dla siebie coś miłego.
5. Potrafi poprosić o pomoc w trudnej dla siebie sytuacji.
6. Dowiedział się, jaki jest negatywny wpływ używek na zdrowie i podzielił się tą wiedzą z innymi.

1. Zdrowo się odżywia. Poznała konkretne składniki odżywcze i dowiedziała się, w jakich produktach można je znaleźć.
2. Ułożyła jadłospis na jeden dzień, zgodnie z piramidą żywieniową.
3. Dowiedziała się, jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka. Poprowadziła ją w szkole, na wyjeździe zuchowym lub zbiórce.
4. Wyznaczyła sobie czas na odpoczynek. W tym czasie zrobiła dla siebie coś miłego.
5. Potrafi poprosić o pomoc w trudnej dla siebie sytuacji.
6. Dowiedziała się, jaki jest negatywny wpływ używek na zdrowie i podzieliła się tą wiedzą z innymi.

KOMENTARZE

Ad 1. Zuch wie, że powinien spożywać produkty ze wszystkich grup, żeby dostarczyć organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Ważnym jest, aby wiedział, że węglowodany i tłuszcze to głównie energia, białko to budulec itp.
Ad 5. Chodzi o zrozumienie przez zucha zasady, że jeśli jest mu źle, powinien się tym z kimś podzielić, ma prawo artykułować swoje potrzeby, prosić o radę, np. kiedy tęskni za rodzicami lub ktoś mu dokucza.
Ad 6. Stopień trudności i świadomości należy dostosować do wieku i możliwości zucha.

Ad 1. Zuchenka wie, że powinna spożywać produkty ze wszystkich grup, żeby dostarczyć organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Ważnym jest, aby wiedziała, że węglowodany i tłuszcze to głównie energia, białko to budulec itp.
Ad 5. Chodzi o zrozumienie przez zuchenkę zasady, że jeśli jest jej źle, powinna się tym z kimś podzielić, ma prawo artykułować swoje potrzeby, prosić o radę, np. kiedy tęskni za rodzicami lub ktoś jej dokucza.
Ad 6. Stopień trudności i świadomości należy dostosować do wieku i możliwości zuchenki.